Apple har brukt hele 500 millioner dollar på å utvikle spill til Apple Arcade

På Apples siste spesielle arrangement, som ble arrangert 25. mars, avduket selskapet forskjellige abonnementstjenester. En veldig aggressiv markedsføringsstrategi som vil fremheve den eksponentielle økningen i tjenesteinntektene som iCloud, iTunes eller Apple Music.

Apple ser ut til å ønske å være i alt: musikk, spill, TV … Cupertino-firmaet introduserte Apple TV +, en abonnementstjeneste for audiovisuelt innhold og Apple Arcade, en videospillplattform.

I tilfelle Apple Arcade, fra selskapet til det bitte eplet, forsikret de at de ville lansere mer enn 100 spill når det var tilgjengelig, høsten 2019. Og tilsynelatende Apple vil betale rundt 500 millioner dollar videospillutviklere for å levere sine løfter.

Det kan interessere deg | Apple Arcade vs. Google Stadia, likheter og forskjeller

Utvikler over 100 spill for Apple Arcade

Som rapportert av The Financial Times, har selskapet brukt mer enn 500 millioner dollar på utviklingen av mer enn 100 spill for Apple Arcade. Under presentasjonshendelsen lovet Apple at de ville lansere videospillplattformen for abonnement i høst, men kunngjorde ingen pris.

På den annen side antyder de også at Apple tilbyr “Et ekstra insentiv” for de utviklerne som velger å lansere et spill utelukkende for Apple Arcade.

Noen kilder indikerer at ingen Apple Arcade-spill vil være tilgjengelige i Google Play Store. Avtalen er basert på å være utelukkende for mobile versjoner. Jeg mener, disse spillene de kan være tilgjengelige på spillkonsoller som PlayStation, Xbox og Nintendo Switch.

Som Apple kunngjorde, vil spillene bli synkronisert og tilgjengelig i selskapets økosystem via iCloud: iPhone, iPad, Apple TV og Mac.

Abonnementstjenester for Apple Arcade videospillplattform anslås å koste rundt $ 9,99 en måned. Men på dette tidspunktet er det fremdeles ingenting som er bekreftet.