PlayStation 4, grundig analyse

Playstation 4Playstation 4

Krigen mellom de to viktigste konsollene på markedet med deres nye versjoner har bare begynt, og utgangspunktet er E3 bygget for noen dager siden. Innenfor denne voldsomme kampen mellom disse to gigantene finner vi de første Sony-våpnene som han vil bruke for å prøve å vinne dette slaget. På den ene siden er det først og fremst et poeng i sin favør å kunne bruke bruksspill og til og med lån av spill på Sony-konsollen. I tillegg et annet aspekt som ble antatt av Sony i presentasjonen av PS4 Det var ikke nødvendig å være permanent koblet til internett for å benytte seg av det.

Hvis vi setter alt dette i opposisjon til Microsoft, som ikke har tilbudt en klar policy angående behovet for eller ikke å være koblet til internett for å kunne bruke det, eller hvis Xbox One-brukeren vil kunne benytte seg av lånte eller brukte hender, Sony i en uslåelig situasjon for denne heftige kampen som blir presentert for oss de kommende månedene.

Å dra nytte av muligheten for at vi har måttet se hvordan Sony-konsollen er, og til og med å se den fungere med den omdesignede Dualshock 4 I noen titler gir vi deg en analyse der vi vil se de største suksessene til Sony med sin nye konsoll og manglene vi kan finne.

Playstation 4Playstation 4

Design

Nå som vi endelig har kunnet observere PS4 vi kan bare huske designet til hans “bestemor” PlayStation 2. Et veldig kantete design med matte svarte farger og som står i kontrast til PlayStation 3 som hadde en pianosvart farge og hvis linjer var mye mer lydløse. Overraskende PS4 Den også nye Xbox One minner oss mye om konkurrenten.

Playstation 4Playstation 4

De Playstation 4 Det ser ganske robust ut med en akseptabel byggekvalitet. Følelsen av robusthet av Playstation 4 Utformingen er gitt i form av tykke asymmetrisk smeltede plastplater. I tillegg er USB-portene og strøm- og utvisningsknappene til Blue-Ray skjult nok slik at monolittaspektet som overfører PS4 økes og derved øker følelsen av robusthet hos den.

Playstation 4Playstation 4

Dualshock 4

Mange spillere som jeg er tilbøyelige til å tenke at kontrolleren av en konsoll som er nærmest perfeksjon er den for Xbox 360 og Sony ser ut til å være enig delvis i denne uttalelsen fordi i utformingen av den nye Dualshock 4 Det har tatt noen ideer og inspirasjoner bidratt av Microsoft-kontrolleren.

Dualshock 4Dualshock 4

Som en Xbox 360-kontroller, den nye DualShock 4 Den har håndtak som er ergonomisk buede. Dette gir deg stort grep i hånden og gjør det veldig enkelt å holde i hendene. Et annet aspekt enn det nye Dualshock 4 Stikkontakt fra Microsoft-kontrolleren er de forskjønne pinnene som gjør tommelen i stand til å håndtere dem mer effektivt.

Imidlertid er den største og mest originale endringen som Sony har introdusert i kontrolleren til sin nye konsoll PS4 Det er den integrerte berøringsplaten som gjør kontrollen av konsollgrensesnittet lik bruken vi bruker av denne typen kontroller på bærbare datamaskiner, og kan til og med “klikke” i tilfelle dette er nødvendig.

Dualshock 4Dualshock 4

Uansett har spillene som vi har sett så langt, ikke brukt veldig effektiv bruk av denne nye Sony-kontrollen i Dualshock. Det mest vi har kommet for å se, har vært hos skyttere at det brukes i stil med en D-Pad.

Konsollen når du kjøper den kommer med en enkelt kontroller og Dualshock 4 separat vil de bli priset til 59,95 euro. Mer eller mindre den samme politikken fulgte i forgjengeren til dette PS4.

spill

Utover de tekniske egenskapene til en konsoll, som vi allerede har fortalt deg om, er det som virkelig interesserer en konsoll kvaliteten og kraften som den viser oss når du utfører spillene sine, enten de er eksklusive eller ikke. Derfor, i stedet for å snakke om prosessorkjerner, integrert minne eller type minne, vil vi i denne artikkelen fokusere på opplevelsen gitt av PS4 når du kjører visse spill.

Spill på PlayStation 4Spill på PlayStation 4

Det første spillet vi har kjørt har vært Blacklight: Retribution, en førstepersons skytter som selv om grafikken ble vist riktig ikke har forlatt oss for imponert siden vi finner dem noe langt fra hva en ny generasjon konsoll skulle gi oss. Dette er i prinsippet helt normalt hvis vi vurderer at det aktuelle spillet er en «port» for et PC-spill. Det vi har observert når du kjører dette spillet, er at bildefrekvensen per sekund var ekstremt noe som ga en stor glatthet til spillet.

Det neste spillet vi har testet har vært Killzone: Shadow Fall. Følg som vanlig historien som ble introdusert den gang av Killzone 3. Dette var det første spillet der vi klarte å bruke pekeplaten som var innebygd i Dualshock 4, men som vi har sagt, er bruken oppsummert i en enkel D-Pad. Spillet overrasker imidlertid med veldig ekte grafikk og opprettholder en ekstraordinær bildefrekvens i sekundet, som, som i forrige tilfelle, gir brukeren en veldig god spillopplevelse.

Spill på PlayStation 4Spill på PlayStation 4

Et annet spill som Sony tillot oss å prøve har vært Driveclub, fordelene med dette racingspillet var ikke så umiddelbart tydelige. Ja, det er flott, men det samme er Forza Motorsport 5 på Microsofts Xbox og til og med Sonys Gran Turismo 6. Men utviklerne av Driveclub legger stor vekt på det sosiale aspektet av Driverclub og på bruken som dette vil gjøre av forbindelsen som PS4.

Bortsett fra disse spillene som vi har indikert, prøvde vi mange andre, men vi lar deg inntrykk av det mest karakteristiske innen klassikere på en konsoll. Skyttere, tredje person og vogner.

Spill på PlayStation 4Spill på PlayStation 4

konklusjoner

Med sine mindre restriktive DRM-politikker og med utgangspunkt i en billigere pris, vil PS4 det ser ut til at den forlater med fordel med hensyn til den store rivalen. I alle fall tror vi fortsatt at det ville være naivt å vurdere Microsoft-systemet ute av handling.

De eksklusive titlene som Microsoft-konsollen har, og tilbakeføringen som er kunngjort av Microsoft i forhold til internettforbindelsen som er nødvendig for å bruke sin konsoll, kan matche konkurransen som skal gjennomføres av Sony og Microsoft de kommende månedene.

Til tross for Sonys kunngjøring angående brukte spill eller spilllån, vil utviklere kunne stille vilkårene de ønsker, ettersom det derimot alltid har skjedd. Og eksempel på dette er EA Online Pass.

Sony har foreløpig ikke gitt spillerne en eksakt utgivelsesdato eller en liste over Sonys egne tittelutgivelser med en ubestemt “2013-ferie” som vises i alle tilfeller, og har bare bekreftet en håndfull titler som vil være tilgjengelige den første dagen. fra lansering, for eksempel Warframe, Killzone: Shadow Fall, Knack og Club Drive. Sony har bekreftet denne uken at Playstation 4 Den har 30 kunngjorte eksklusiver, hvorav 20 vil lanseres det første året. Tolv av dem er helt nye. Den eneste lanseringspakken som vil være på markedet i begynnelsen vil inneholde en PS4, en kontroller Dualshock 4, en HDMI-kabel og en hodetelefon for stemmesamtaler.

Hva vi liker med PS4

  • Meget høye interne spesifikasjoner a priori.
  • Pris billigere enn Xbox One, det er den store rivalen.
  • Færre DRM-begrensninger enn Xbox One.
  • Internett-tilkobling ikke nødvendig
  • God redesign av kontrolleren, Dualshock 4.

Hva vi ikke liker med PS4

  • PSN-abonnement kreves for flerspiller.
  • PlayStation Eye selges separat.
  • Tillat den mest intensive bruken av DRM i tredjepartsspill som EA.
  • Det er ingen utgivelsesdatoer for PS4 heller ikke en lanseringsplanlegging for spill.