free estadisticas Saltar al contenido

The True History of Free-to-play spill

marzo 27, 2020

App Store blir invadert av gratis å spille, de spillene som ikke ber oss om noe å laste ned dem, er gratis (med det første). Spredningen av disse spillene har økt i løpet av de siste årene. Det komplette og forseggjorte spillet til en fornuftig pris selger ikke lenger, nå bor virksomheten i "gratis" spill som ikke er noe mer enn hette-spill som venter på at du skal gå gjennom boksen. Dessverre, i dag går gratis-til-lek og In-App-kjøp hånd i hånd, utviklerne har sett på denne metoden gåsen som legger gullegg og ikke vil slutte å utnytte den før den er tørr, men … Hvordan startet alt dette sirkuset?

Apple opprettet innkjøpssystemet i appen og utnyttes nå til det ekstreme

Historien går helt tilbake til starten av App Store. Til å begynne med, da butikken ble lansert i 2008, var det ingen tester eller demonstrasjoner av spillene, og hvis du ønsket å få et, bør du kjøpe det til en ublu pris hvis du sammenligner dem med de nåværende. Uten å gå lenger, kostet Super Monkey Ball på det tidspunktet omtrent $ 10. Etter en stund ble folk lei og sa at de ikke var villige til å betale så mye for et spill.

Utviklerne klarte å prøve å tiltrekke publikum til applikasjonen deres, med sporadisk tilbud eller ved å senke prisen på applikasjonen når den har vært i butikken i noen måneder. Men etter noen år tok Apple et trekk fra ermet, kjøp av apper. Til å begynne med, hvis utviklerne ønsket å bruke den i spillet sitt, måtte de belaste minst $ 1 for det, etter en stund ble denne begrensningen løftet og mikrobetalingsutviklingen ble født som sådan.

Som alt som har med penger å gjøre, hadde dette forrang for spillernees opplevelse. Selv om det er sant at det er noen spill som bruker mikrobetalinger og selve spillet på en balansert måte og uten å hindre deres erfaring, misbruker de aller fleste som om det var et kasino, som lurer for å få den største skiva. Så hvis du spiller sistnevnte og nekter å sjekke, anbefaler vi at du bevæpner deg med tålmodighet, fordi jo mer du går videre, desto flere hindringer vil de sette deg når det gjelder å fortsette å spille.

Apple bør plante nye metoder i App Store. Vi ber ikke om at kjøp i apper er forbudt, det vil være urettferdig for alle utviklerne som utnytter dem godt, men vi forbyr overdreven bruk av dem eller de som opptrer mer som et kasino enn et spill. Og dette begynner med å endre tankesettet som forbrukere av innhold, vi må slutte å mate gåsen som legger gulleggene og satse på de spillene som tilbyr oss timer og timer med moro til en fornuftig pris. Disse er ikke noe mer verdt enn kaffen vi tar hver dag, og med stor sannsynlighet vil de vare oss lenger enn dette.

Del denne artikkelen med vennene dine på Facebook, Google+ og Twitter med knappene du finner på begynnelsen av den. Takk skal du ha!

Spor | iMore