contadores Skip to content

Apple deaktiverer App Store-anmeldelser i iOS 9

I morges fortalte vi deg på iPadizate at Apple har gitt ut iOS 9 Beta 4 for utviklere med mange og interessante nyheter. Nå har man fått vite at Apple lydløst har endret sine retningslinjer for App Store og nå Enheter som kjører prøveversjon av iOS 9, kan ikke lenger brukes til å skrive anmeldelser eller kommentarer om en app eller spill.

Fra nå av, når en bruker som har en iPhone, iPad eller iPod Touch med en beta-versjon av iOS 9 prøver å skrive en anmeldelse av et program eller et spill, vil de ikke kunne gjøre det. På det tidspunktet vil du se hvordan Et pop-up-vindu vises med råd om at brukerne ikke kan gi mening når de bruker programvare som testes.

Apple tillater ikke å kommentere App Store med iOS 9 Beta.

På denne måten Apple hindrer utviklere i å påvirke meningene om applikasjonene og spillene deres i App Store på grunn av problemer relatert til Beta-versjonen av iOS, noe som er utenfor din kontroll. Og det er at i dag har den negative kritikken som beta-testere har lagt igjen lenge vært et uløst problem for utviklere, spesielt siden Apple begynte å tilby offentlige betaversjoner for vanlige brukere.

Brukere med en iOS 9 Beta installert vil ikke kunne kommentere App Store

Husk at en Beta-versjon ikke er mer enn en prøveversjon som er utgitt slik at utviklere kan teste den, rapportere mulige feil til selskapet, men også justere applikasjonene og spillene sine slik at de fungerer riktig. Når beta-programvaren er utgitt, noen brukere klandrer apputviklere for problemer eller funksjonsfeil med testfunksjonene, noe som fører til at de legger igjen en negativ anmeldelse i App Store, selv om det fremdeles er tid fremover for å kunne polere detaljene og at applikasjonene fungerer riktig med den nye programvaren.

Etter at Apple ga ut den offentlige betaen til iOS 9 og OS X El Capitan for halvannen uke siden, begynte utviklerne å se en enorm økning i negative anmeldelser på appene sine i App Store. Mange av dem bestemte seg for å legge ut skjermbilder av anmeldelser med en stjerne som inkluderte kommentarer som sa at ting ikke fungerer med iOS 9, og nå ser det ut til at Apple har tatt grep i saken.

Begrensningen påvirker iOS 9 Beta 3 og 4, men ikke iOS 8.4.1 Beta.

Fra MacRumors kommenterer at selv om det ikke er mulig å skrive anmeldelser i App Store med enheter som har en prøveversjon av iOS 9 ja det er mulig å vurdere graden av tilfredshet med stjernene. På den annen side er det ikke kjent når Apple har gjort denne endringen effektiv, men kommentarer i App Store har blitt deaktivert i både iOS 9 Beta 3 og Beta 4, den siste versjonen utgitt i går.

På den andre siden, Prøveversjonen av iOS 8.4.1 har ikke blitt påvirket av denne endringen politikk i App Store utført av Apple, slik at brukere kan kommentere applikasjonsbutikken. Dette får oss til å tro at denne endringen bare vil påvirke store iOS-oppdateringer eller de som også blir gjort tilgjengelig for brukere gjennom en offentlig beta.

Hva tror du om at Apple ikke tillater kommentarer i App Store av folk som har en iOS 9 Beta installert?