Apple deaktiverer App Store-anmeldelser i iOS 9

I morges fortalte vi deg p√• iPadizate at Apple har gitt ut iOS 9 Beta 4 for utviklere med mange og interessante nyheter. N√• har man f√•tt vite at Apple lydl√łst har endret sine retningslinjer for App Store og n√• Enheter som kj√łrer pr√łveversjon av iOS 9, kan ikke lenger brukes til √• skrive anmeldelser eller kommentarer om en app eller spill.

Fra n√• av, n√•r en bruker som har en iPhone, iPad eller iPod Touch med en beta-versjon av iOS 9 pr√łver √• skrive en anmeldelse av et program eller et spill, vil de ikke kunne gj√łre det. P√• det tidspunktet vil du se hvordan Et pop-up-vindu vises med r√•d om at brukerne ikke kan gi mening n√•r de bruker programvare som testes.

Apple tillater ikke å kommentere App Store med iOS 9 Beta.

P√• denne m√•ten Apple hindrer utviklere i √• p√•virke meningene om applikasjonene og spillene deres i App Store p√• grunn av problemer relatert til Beta-versjonen av iOS, noe som er utenfor din kontroll. Og det er at i dag har den negative kritikken som beta-testere har lagt igjen lenge v√¶rt et ul√łst problem for utviklere, spesielt siden Apple begynte √• tilby offentlige betaversjoner for vanlige brukere.

Brukere med en iOS 9 Beta installert vil ikke kunne kommentere App Store

Husk at en Beta-versjon ikke er mer enn en pr√łveversjon som er utgitt slik at utviklere kan teste den, rapportere mulige feil til selskapet, men ogs√• justere applikasjonene og spillene sine slik at de fungerer riktig. N√•r beta-programvaren er utgitt, noen brukere klandrer apputviklere for problemer eller funksjonsfeil med testfunksjonene, noe som f√łrer til at de legger igjen en negativ anmeldelse i App Store, selv om det fremdeles er tid fremover for √• kunne polere detaljene og at applikasjonene fungerer riktig med den nye programvaren.

Etter at Apple ga ut den offentlige betaen til iOS 9 og OS X El Capitan for halvannen uke siden, begynte utviklerne √• se en enorm √łkning i negative anmeldelser p√• appene sine i App Store. Mange av dem bestemte seg for √• legge ut skjermbilder av anmeldelser med en stjerne som inkluderte kommentarer som sa at ting ikke fungerer med iOS 9, og n√• ser det ut til at Apple har tatt grep i saken.

Begrensningen påvirker iOS 9 Beta 3 og 4, men ikke iOS 8.4.1 Beta.

Fra MacRumors kommenterer at selv om det ikke er mulig √• skrive anmeldelser i App Store med enheter som har en pr√łveversjon av iOS 9 ja det er mulig √• vurdere graden av tilfredshet med stjernene. P√• den annen side er det ikke kjent n√•r Apple har gjort denne endringen effektiv, men kommentarer i App Store har blitt deaktivert i b√•de iOS 9 Beta 3 og Beta 4, den siste versjonen utgitt i g√•r.

P√• den andre siden, Pr√łveversjonen av iOS 8.4.1 har ikke blitt p√•virket av denne endringen politikk i App Store utf√łrt av Apple, slik at brukere kan kommentere applikasjonsbutikken. Dette f√•r oss til √• tro at denne endringen bare vil p√•virke store iOS-oppdateringer eller de som ogs√• blir gjort tilgjengelig for brukere gjennom en offentlig beta.

Hva tror du om at Apple ikke tillater kommentarer i App Store av folk som har en iOS 9 Beta installert?